Manavgat Belediyesi tarafından kentin geleceğini ortak bir vizyonla inşa etmek amacıyla hayata geçirilen "Manavgat Ortak Akıl ve Eylem Zirvesi"nin ikinci etabı, Belediye Başkan Vekili Av. Mehmet Çiçek'in açılış konuşmasıyla gerçekleştirildi.

Katılımcı yönetim anlayışının en önemli örneklerinden biri olarak düzenlenen geniş kapsamlı toplantıya; siyasi parti temsilcileri, belediyenin eski ve yeni meclis üyeleri, mahalle muhtarları, meslek odası başkanları ve sivil toplum kuruluşlarının liderleri katıldı. Manavgat’ın öncelikli ihtiyaçlarının, çözüm önerilerinin ve uzun vadeli hedeflerinin masaya yatırıldığı programda, kentin gelişimine yön verecek farklı kesimlerin fikirleri ortak bir paydada buluşturuldu.

"Şehirde Aklı ve Sevgisi Olan Herkesi Bir Araya Getirdik"

Zirvenin temel amacının Manavgat’ın tüm dinamiklerini aynı vizyon etrafında kenetlemek olduğunu belirten Başkan Vekili Av. Mehmet Çiçek, sürecin planlamasına dair şu bilgileri paylaştı:

"Ortak Akıl ve Eylem süreci başlarken niyetimiz çok açıktı. Bu şehirde aklı, emeği, tecrübesi, vicdanı, fikri ve sevgisi olan herkesi Manavgat'ın geleceği etrafında buluşturmak istedik. Böylesine büyük bir çalışmadan verimli sonuç alabilmek adına süreci üç temel etap halinde planladık. İlk etapta oluşturulan çalışma gruplarıyla temel meseleleri, fırsatları, riskleri ve proje başlıklarını masaya yatırdık. Bugün gerçekleştirdiğimiz bu buluşma ise sürecin ikinci etabı niteliğindedir."

"Bu Çalışma Salonlarda Kalmayacak, Halkla Bütünleşecek"

Projenin sonraki adımlarına da değinen Çiçek, zirvenin üçüncü ve en kritik halkasının "Halk Entegrasyonu" olacağını müjdeledi. Yapılan çalışmaların yalnızca kapalı kapılar ardında ve toplantı salonlarında kalmayacağını vurgulayan Başkan Vekili Çiçek, projenin tamamen Manavgat halkının katılımına açılacağını ifade etti.

"Manavgat Türkiye Ekonomisi İçin Stratejik Bir Merkez"

Manavgat'ın sadece yerel ölçekte değil, ülke genelinde devasa bir ekonomik güce sahip olduğunu hatırlatan Mehmet Çiçek, "Bakanlık verilerine göre, Türkiye'de yabancı turistlerin yaptığı her 5 geceleme rekorundan 1'i Manavgat'ta gerçekleşiyor. Bu gurur verici tablo altyapıdan ulaşıma, temizlikten güvenliğe, çevre yönetiminden kent estetiğine kadar bizlere çok büyük bir sorumluluk yüklüyor" dedi.

Turizm kadar tarım sektörünün de göz ardı edilemeyecek bir potansiyeli barındırdığını ekleyen Çiçek, klasik üretimin ötesine geçerek katma değeri yüksek, sürdürülebilir bir tarım yapısını kurmak zorunda olduklarını dile getirdi. Kentin artık parçalı projelerle ve günübirlik kararlarla yönetilemeyecek kadar büyüdüğünü belirten Çiçek, şehirlerin sadece binalarla değil ortak bir hafıza ve sorumluluk duygusuyla geleceğe yürüyebileceğini söyleyerek tüm vatandaşları bu sürecin gönüllü taşıyıcısı olmaya davet etti.

Yeni Yol Haritası Katılımcılara Sunuldu

Toplantının ilerleyen bölümünde Serhan Sekreter ve Nusret Oral Sağel, projenin gidişatına dair teknik detayları içeren kapsayıcı birer sunum gerçekleştirdi. Sunumlarda, ilk etapta toplanan proje havuzu, ana çalışma başlıkları ve halkın sürece dahil edilmesini hedefleyen yeni aşamalar paylaşıldı. Zirveye katılan davetlilerin de söz alarak; ulaşımdan çevreye, sosyal yaşamdan ekonomik kalkınmaya kadar pek çok konuda önerilerini sunmasının ardından, toplanan tüm verilerin yol haritasına entegre edilerek üçüncü etap olan 'Halk Entegrasyonu' çalışmalarına başlanacağı duyuruldu.

Muhabir: Sonses .tv